Årsmøde 2011

På denne side finder du referat fra mødet, blandet med lidt billeder, samt det reviderede Årsregnskab 2010.

Pressen var også tilstede, og her er artiklen set fra Avisens vinkel.

 

REFERAT:

D A G S O R D E N

 

Årsmøde, den 18. marts 2011 kl. 18.30 på Ulstrup Kro.

 

 

  1.     Velkomst og skål v/ oldermanden.            

Lars kunne stolt byde velkommen de 85 fremmødte. Specielt velkommen til Poul Erik fra Klosterbryggeriet som skulle være indslaget i aften. Herudover en særlig velkomst til pressen v/Martin Bjerregård som altid har skrevet nogle gode og informative ting om klubben.

              

  2.     Valg af dirigent.

Henrik Kloborg valgt.

 

  3.     Oldermanden aflægger en kort beretning og fremlægger herunder plan for

          aktiviteter i det kommende år.

Som Lars udtrykte det var det dejligt at se det han, Steen og Ernst startede for sjov i 2005 nu har vokset sig så stor – en kæmpe succes – med omkring 130 medlemmer.

29.1.10 havde vi et whiskyarrangement – min favorit whisky – medlemmer havde selv taget deres favorit flaske med og omtalte den for de øvrige.

29.5.10 Fest Ulstrup Marina – foredrag med Robert Amby.

19.6.10 Øl/byfest på Dannebrogspladsen hvor 155 havde fundet vej til en fantastisk fest med grillstegt gris, masser af godt øl brygget af Bjarne.

29.10.10 Ølkåring. Hans Henrik Løgkjær vandt titlen som årets brygmester.

26.11.10 Ølsmagning for feinsmeckere – rep. fra BeerFactory kom og fortalte om sjove forskellige øl

21.1.11 Whisky aften på Ulstrup Kro hvor Jens og Allan over aftenens tema Famous Grouse førte os gennem de gyldne dråber.

 

Kommende arrangementer

Whisky arrangement inden sommerferien

Grill/middagsarrangement på Ulstrup Marina med tilhørende ølsmagning

Høst- ølfest i september

Ølkåring i oktober/november

Whiskyarrangement i november/december.

 

Oldermanden takkede bestyrelsen for det enorme arbejde de har udøvet til glæde for Laugets medlemmer. Tak til frivillige hjælpere til vores arrangementer. Tak til revisorer.

 

Oldermandens beretning godkendt.

 

 

  4.     Finansforvalteren fremlægger regnskab til godkendelse.

Torben fremlagde det flotte regnskab.

Medlemmer

  1. Medlemmer pr. 31. december 2010: 134 (114 ultimo 2009)
  2. Nye medlemmer i 2010: 27 +1 genoptaget (dvs. at kun 8 medlemmer har valgt at udtræde af foreningen i 2010)
  3. Nuværende medlemstal: Har gang i nr. 137

Fremlæggelse af regnskab 2010

Regnskabet er gengivet på bagsiden af dagsordenen.

 

Ligesom sidste år er regnskabet for Gudenaadalens bryghus gengivet på regnskabets højre side. Dette skal vi ikke komme nærmere ind på. Det har kun interesse bryggeriets brugere, der får bryghusets regnskab revideret sammen med Klubbens regnskab.

 

I 2010 er vore omkostningsneutrale (budgeterede) arrangementer nogenlunde i balance (Marinafest, feinschmecker ølsmagning og whiskysmagning) – et lille underskud på 396,- kr.

 

I sommeren 2010 stillede vi an med et kanon telt arrangement på Dannebrogspladsen, som gav klubben et overskud på 8.113,- kr, som vi aftalte på sidste møde at afsætte til en lidt dyrere tur.

 

De sædvanlige omkostningstunge arrangementer (Øl-rally og Årsmøder) løb i 2010 op i udgifter på 19.007,- kr. Til mad og drikke – herligt.

 

Vi har tegnet nye medlemsskaber og indkasseret kontingenter i 2010 for 31.400,- kr.

 

Administrationsomkostningerne for vores lille herreklub er 2.673,- kr, med porto (1.804,- kr) som den tungeste post.

 

Alt i alt holder vi et overskud på 16.560,- kr.

Balance 2010

Som det fremgår af kapitalopgørelsen, havde klubben en egenkapital på 63.744,- kr  ved udgangen af 2010 (mod 47.184,- kr i 2009).

 

Bestyrelsen har tidligere vedtaget retningslinje for kassebeholdningen:

 

Antal medlemmer x værdien af medlemsskab. Dvs. ultimo 2010 134x300kr = 40.200,- kr. Dette skal sikre råderum for ekstraordinære aktiviteter og minimal risiko. Kriteriet er overholdt!

 

Som det ses er regnskabet revideret af klubbens revisorer. Regnskabet fremlægges hermed for generalforsamlingen til godkendelse.

Medlemskort

Udsendes elektronisk til alle der har mail. Man skal selv printe medlemskortet og printe det ud.

Sendes med posten til alle der ikke har mail, men stadig som ”Jørgen Clevin model”.

Opdatere adresselister

Sluttelig vil jeg opfordre alle til at sende adresseændringer til bestyrelsen.

 

Finansforvalteren

 

Finansforvalterens regnskab godkendt.

 

  5.     Indkomne forslag.

Ingen indkomne forslag.

 

  6.     Fastsættelse af kontingent og medlemskab.

Kontingent 200 kr. og medlemskab 300 kr. godkendt.

 

  7.     Valg af oldermand.

Lars Storgaard genvalgt.

 

8.              Valg af øvrig bestyrelse samt 2 bestyrelsessuppleanter.

 

På valg: Torben Markussen (ønsker ikke genvalg)

             Allan B. Kræmer (ønsker genvalg)      

Allan B. Kræmer genvalgt.

Torben Markussen udtrådte af bestyrelsen p.g.a. flytning til Århus. Torben Mikkelsen valgt til bestyrelsen.

 

Johnny Jensen og Jens Lauritsen genvalgt som suppleanter.

 

  9.     Valg af 2 revisorer samt en revisorsuppleant.

           

          På valg: Henrik Kloborg

                       Niels Kjær

Henrik Kloborg og Niels Kjær genvalgt.

Peter Andersen genvalgt som suppleant

                

 

10.     Udpegning af medlemmer til Øludvalg og Whiskyudvalg (der skal være

          mindst 1 bestyrelsesmedlem i hvert udvalg).

 

           Nuværende Øludvalg: Kenneth Klausen, Per Holm, Torben Markussen,

                                           Vagn Lang.

           Nuværende Whiskyudvalg: Carsten Juul, Jens Poulsen, Lars Storgaard,

                                                  Jens H. Nielsen, Steen Andersen.

Nyt Øludvalg: Bjarne Zimmer, Kim Petersen, Per Holm, Vagn Lang.

Nyt Whiskyudvalg: Lars Storgaard, Jens H. Nielsen, Steen Andersen, Frits Christensen, Torben Møller.

 

 

 

 

11.    Eventuelt.                       

Oldermanden takkede afgående bestyrelsesmedlem Torben Markussen for det kæmpe arbejde han har udført for lauget specielt jobbet som finansforvalter og hjemmesidebestyrer. Torben har lovet at fortsætte med at vedligeholde og opgradere hjemmesiden. 

 

Herefter takkede Henrik Kloborg for god ro og orden.

 

 

 

Vel mødt.

 

Bestyrelsen

 

Årsregnskab 2010

 

 

Midtjyllands Avis Uge 12